fredag 12 augusti 2011

Dom fick en straff. å missade.

Ligger nu hemma i sängen å försöker varva ner efter OIKs match mot Myssjö/Oviken. Efter åtta mål i baken bytte vi målvakt så där hamnade jag dom sista minuterna(inte helt säker på hur länge) av matchen. Lite stressad blev man när tränarn säger åt mig att ja ska ut på plan igen. Som målvakt. Slängde av spelartröjan å fick målvaktströjan å handskarna av tove. Trodde faktiskt vid flera tillfällen att bollen skulle gå in varje gång ja missa den men varje gång hamna den utanför stolpen :) vilken tur!
Men värst va de när myssjö/oviken fick en straff på mig. Ja kände verkligen pressen men straffar e inte min starka sida. Men hon som la straffen kände nog större press för hon sköt bollen en bit ovanför ribban. Inte en enda boll gick i mål på mig. Dom fick ju ett par hörner men inte en enda boll gick in. Kändes ännu härligare att vi faktiskt fick in ett mål på dom där på slutet. Har ju fantastiska lagkamrater som hjälpte till hemmåt å som vid tillfällen va etta på bollen vid utspark/inspark. Härligt jobbat tjejer! Slutresultat blev 8-1 till myssjö/oviken men vi spelade bra å de e de som räknas :D
Jävlar va beröm man fick under å efter matchen. Som robban sa "Amanda vs MOIF 1-0" x) kul va de iaf å både spela å stå. Å sen efter matchen va ju farsgubben stolt å började snacka me mig om nån räddning ja hade gjort (de roliga va att ju mer han berätta om räddningen desto mindre kom ja ihåg ^^ haha)
Näe nu ska ja sova så ni får ha de så gött ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar